Some crap now from Asia Times

As many anonymous sources as necessary

Sultan Shahin of the Asia Times writes that American ‘spying’ in India’s north-eastern states has raised hackles among the Indian armed forces. So much that the Indian armed forces are sending ‘distress’ signals to the media — as it happens, to Asia Times, an online newspaper that is almost unknown in India.

Contrary to the title, Shahin does not actually cite any evidence of any actual American spying. A lot of anonymous military sources combine with writer’s prejudices to form this fantastic story. For example, the training of US military personnel in the Indian army’s jungle warfare school in Mizoram leads him to insinuate that the Americans could actually begin spying there. By this token it would be fair for the Americans to allege that the Indian air force was up to similar mischief when it trained with the Americans in remote Alaska this year.

The very first sentence of Shahin’s article gives the game away — the Indian armed forces may at times be unhappy with the government’s policies; but they do not send distress signals through the press.

6 thoughts on “Some crap now from Asia Times”

  1. Pingback: vichaar.org
  2. I think that Asia Times has some interesting stories sometimes, but it is very suspicious on the whole … it almost seems like an Indian intelligence operation.

  3. Praktike,

    I used to think it was funded by some US government sources…but now I’m not so sure. According to its website, it used to be owned by a Bangkok-based media group until the 1997 currency crisis in Asia. The current managing editor is Allan Quicke.

    Unlikely that this is run by Indian intelligence, though.

  4. It may not be an Indian intelligence operation, but it definitely does not have a pro-US slant. For instance, Nir Rosen’s series on Fallujah was not exactly a propaganda piece (it was actually pretty informative, too). Pretty much anything Pepe Escobar writes is bound to be an anti-American screed.

    Their about page says:
    “We look at these issues from an Asian perspective; this distinguishes us from the mainstream English-language media, whose reporting on Asian matters is generally by Westerners, for Westerners. Our Chinese-language edition presents our articles to Chinese readers around the world.”

    Even so, according to this admittedly unscientific readership survey, most of their readers reside in North America.

    In any case, I can’t believe that their ad revenues pay for all those writers and that site. There’s got to be something else going on. Maybe Allan Quicke just has deep pockets.

Comments are closed.